Badmintonnen, wat heb je nodig?

Voor het spelen van badminton heb je niet veel nodig. Een korte broek (voor de dames eventueel een rok), een T-shirt en schoenen. Daarnaast heb je een eigen racket nodig. Shuttles worden door de vereniging ter beschikking gesteld.
Tenslotte nog een goede warming-up en je kunt beginnen.
Onderstaand enkele opmerkingen over de benodigdheden.

Kleding
Een T-shirt en een korte broek (of rok) is voldoende. We spelen altijd binnen dus zijn geen lange broeken en truien nodig. Eventueel een trainingsjack of trui voor de warming-up.

Sportschoenen
Zorg voor een lichte, veerkrachtige en goed steun gevende schoen met het juiste profiel. Er zijn speciale zaalschoenen, dus laat je goed informeren. Een zwarte zool is verboden in de zaal.

Shuttles
Deze worden door de vereniging verzorgd.

Racket
Alvorens je een racket koopt, is het verstandig eerst eens binnen de vereniging goed rond te kijken. Vraag andere gerust hun mening over het racket waar ze mee spelen. Als je naar bijvoorbeeld sporthuis de Bruijn  in Panningen gaat laat je dan goed adviseren door de verkoper.

Warming-up
Voordat je serieus een partij badminton kunt gaan spelen, is een goede warming-up noodzakelijk. Dit voorkomt veel blessureleed. Denk hieraan voordat je begint. Raadpleeg desnoods de trainer voor een goede warming-up.