Corona nieuws badmintonclub Helden

Beste sportvrienden,

Zoals jullie waarschijnlijk al hadden vernomen heeft de regering besloten dat er aanvullende maatregelingen zijn genomen i.v.m. Corona.
We hebben allemaal wel een mening over de maatregelen, maar het feit is dat wij als vereniging worden opgedragen iedereen te checken met de Corona check app.
Wij kunnen de verplichting niet willens en wetens naast ons neer leggen en we kunnen en willen als vereniging de boete niet dragen mocht er controle komen.

Nog even een overzicht hoe de maatregel er uit ziet:

1. Basisregels
    Wij vragen allereerst nadrukkelijk aandacht voor het opvolgen van de basisregels (ook al zijn dit dringende adviezen) bijvoorbeeld de 1,5 meter onderlinge afstand waar dit kan, het handen wassen, bij klachten thuisblijven en laten testen, geen handen schudden en voldoende ventileren.
  2. Tonen van CTB (Corona-toegangsbewijs)
    Bij het betreden van een binnenlocatie op een sportlocatie geldt dat een Corona Toegangsbewijs (CTB) verplicht is vanaf 18 jaar. Dit geldt dus voor de volledige binnensport en ook voor kleedkamers, toiletten en kantines én de buitenterrassen van buitensportlocaties. Dit geldt voor alle sporters en publiek van 18 jaar en ouder. Voor mensen met een functie op of in de sportaccommodatie geldt de CTB-verplichting niet. Dat betreft o.a. onderhoud professionals, trainers/coaches (ook van de uitclubs), vrijwilligers, etc.

Let Op: Ouders en begeleiders die meerijden naar uitwedstrijden, moeten als publiek wél een CTB tonen.

1. Controle op het CTB
    De verantwoordelijkheid voor de controle op het CTB ligt bij de organiserende partij van een sportactiviteit. Wij realiseren ons dat dit veel vraagt van jullie als verenigingen en van jullie vrijwilligers. Ons advies is dat jullie per activiteit (wedstrijd, training, toernooi of ander soort activiteit) een of twee verantwoordelijken aanwijzen die deze controle uitvoeren. Iedereen kan een app downloaden op zijn of haar telefoon, waarmee je de controles kunt uitvoeren.
    Zie voor verder info over de CTB-check de volgende pagina van Rijksoverheid.nl: Waar heb ik een coronatoegangsbewijs nodig? | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

Alleen de officiële QR-codes vanuit de rijksoverheid- app gelden dus als geldig CTB.

Een van de bestuursleden zal voor de training de leden gaan vragen de QR te tonen, deze maatregel geldt niet voor de trainers en coaches, dus niet voor onze eigen trainster en de trainer/coach van een uitclub i.v.m. de competitie.
Daarnaast even nog als extra info, we hebben bericht gekregen dat Kelly vanaf nu de QR code gaat vragen in de kantine.

Wij hopen op jullie begrip en medewerking en hopen dat we deze maatregel snel achterwege kunnen laten.

Met sportieve groeten,
Het bestuur van Badmintonclub Helden